1994- Cançó d'amor i Guerra
Música de Rafael Martínez Valls
Llibret de Lluís Capdevila i Víctor Mora
Estrena a Mollet del Vallès (Barcelona).
Teatre Municipal de "Can Gomá" el 21 de Maig de 1994.
L'Argument
Aspectes musicals
L’Escenografia
La proposta escènica obeeix a una tasca de síntesi, amb la intenció d’allunyar-nos deliberadament del barroquisme i de reduir els elements de l’escena per tal de potenciar l’efecte escènic en un marc simplificat. El primer acte descriu una farga amb el seu pati. El treball del forjador n un ambient tancat, ennegrit per l’acció del foc i del ferro. El segon acte, però, obre l’escena a un espai exterior coronat pel perfil de les muntanyes nevades del Pirineu. El fons negre del primer acte queda substituït pel ciclorama que ofereix una profunditat al paller del primer terme, al camp del Vallespir.
El Vestuari
La indumentària, influenciada per la moda francesa, és una manifestació dels esdeveniments socials, econòmics i polítics que trenquen amb el passat tradicional i suprimeixen l’ús d'ornaments superflus. Els colors són sobris, però alhora sensuals. Els tons són neutres, de la terra, matisats fins a tonalitats més tàctils, de la pell del cos. Teixits compactes i acabats senzills i naturals.
'Evocació del Pirineu' de Cançò d'amor i de Guerra
Eloi : Pere Jové
Fitxa Tècnica | ||
Interpretada en els papers principals per: | ||
Personatges | Veu | Interpretes |
Francina | Soprano | Isabel Cano |
Eloi | Tenor | Pere Jové |
Avi Castellet | Barìton | Joan Antoni Salom |
Catrina | Tiple còmica | Maria Pi |
Baldiri | Tenor còmic | Àlvar Yáñez |
Horaci | Tenor còmic | José Antonio Pinedo |
Mestre Andreu | Josep Elizalde | |
Ferran | Manel Piñero | |
Batlle Ridau | Pedro Castaño | |
i la coral, grup escènic i orquestra titular de la companyia | ||
Direcció musical | Enric Azuaga | |
Direcció escènica | Marta Busquest | |
Disseny Vestuari | Mercè Betrán | |
Disseny Escenografia | David Pinedo | |
Coordinació general | Joan Antoni Salom |