2013- El Dúo de la Africana
Música de Manuel Fernández Caballero
Llibret de Miguel de Echegaray
Estrena a Mollet del Vallès (Barcelona).
Teatre Municipal de "Can Gomà" el 27 de gener de 2013.
Argument
En una companyia ambulant d'òpera italiana, l'encarregat de l'escenari, Pérez, posa ordre entre els indisciplinats membres del cor, que no reben cap sou pel seu treball. L'empresari Querubini arriba molt enfadat, recriminant als coristes per la mala qualitat dels assajos de l'Africana de 'Meyerbeer' que hauria de representar-se aquesta nit. Querubini que és molt gasiu, no avança al seu encarregat els diners que falta per al muntatge malgrat la bona marxa del negoci. La Antonelli, esposa de l'empresari i tiple principal i el tenor Giuseppini mantenen una relació que és corejada per tota la companyia. Com el seu marit està molt enfellonit, la Antonelli intenta calmar-li, encara que no pot per menys que enutjar-se davant les carìcies de Giuseppini aprofitant-se de l'assaig, amb la corresponent hilaritat dels coristes.
En el quadre segon, el baix, vestit del seu personatge, persegueix a Amina, la filla de Querubini, de la qual està enamorat, encara que la noia a qui estima realment és a Giussepini, la qual cosa genera encara una major malvolença de l'empresari cap a a el tenor. No obstant això, i després de pensar en la situació, gairebé prefereix que el tenor es casi amb la seva filla perquè deixi en pau a la seva dona. Però Giuseppini no vol sentir parlar de matrimoni. Amina descobreix a la Antonelli i a Giuseppini en un diàleg amb massa intimitat i l'hi explica al seu pare. En plena representació, apareix Serafina, la mare del tenor que no accepta veure al seu fill en el que ella valora com una companyia de tercera i els acusa de pocavergonyes. En plena persecució a Amina, el Baix cau sense voler en els braços de la senyora Serafina el que només serveix per horroritzar més a la venerable vídua.
En el quadre tercer, durant la representació del cèlebre quart acte de l'Africana de Meyerbeer, Querubini fa baixar el teló en constatar que el tenor o exagera la seva actuació al costat de la seva dona o està abusant de la situació. En aquest moment apareix un inspector de policia que acusa de frau a l'empresari. Davant l'enuig del públic que, des de la platea, mostra de forma contundent el seu disgust, el teló s'alça, però en reprendre el duo irromp Serafina que abraça al seu fill el que de nou talla la representació. En aquest moment Giuseppini promet tornar amb la seva mare i en escoltar-li, la Antonelli es desmaia i l'òpera no pot continuar pel que Querubini obliga al cor al fet que canti el final de l'acte que culmina la sarsuela.
Estrenada en el Teatre Apol·lo de Madrid el 13 de maig de 1893
Dúo Querubini-Giussepini. Joan Sebastià Colomer i Carles Cremades
Coro de la Murmuración
Fitxa Tècnica | ||
Personatges | Veu | Interpretes |
La Antonelli | Soprano | Mª Teresa Vert |
Giussepini | Tenor | Carles Cremades |
Querubini | Baríton | Joan Sebastià Colomer |
Amina | Soprano | Loli López |
Pérez | Tenor cómic | Pepín Villarrazo |
Doña Serafina | Mª Rosa Serrano | |
El Bajo | Francesc Gendrau | |
Inspector | Guillem Costa | |
Amb Isabel Cano , Joan Antoni Salóm, Paco Farré i la Coral de la Associació | ||
Direcció musical | Andrés de Rivera | |
Direcció escènica | Joan Garrido | |
Disseny Vestuari | Adela Gutierrez i Rafato Teatre, sl. | |
Disseny Decorats | Joan Garrido i Manuel Padillo | |
Disseny Publicitat | Jesús Mª Rodríguez | |
Secretaria Producció | Pepín Villarrazo | |
Coordinació General | Manuel Padillo | |
Producció | Forum Abelló, AMSM |